Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Aktualności

Web Content Display Web Content Display

Strategies to enhance student learning workshop

Na Wydziale Chemii gościmy w tym tygodniu prof. Mauro Mocerino Molecular and Life Sciences Director of Learning and Teaching, Curtin University, Australia

Z tej okazji serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych kształceniem studentów chemii oraz innych nauk przyrodniczych i ścisłych do osobistego kontaktu/dyskusji z naszym Gościem (pokój profesorski C0-21), jak również do udziału w warsztatach, które odbędą się w czwartek 28.09.2023 w godz. 15:00-16:30 w sali A1-23. Ze względu na ograniczona liczbę miejsc, zapraszam do wysłania do mnie zgłoszenia mejlem.

Serdecznie zapraszam,
Iwona Maciejowska

Strategies to enhance student learning
The information processing model (IPM) is a learning theory that can be used to help us better understand how we learn and can also guide us in the way we teach. Interactive examples of how we can use the IPM to guide us in the way we teach will be provided. Active learning strategies enhance the integration and retention of new knowledge, and the POGIL pedagogy (Process Oriented Guided Inquiry Learning - https://pogil.org) is a practical and effective active learning pedagogy. The POGIL model can be used to not only teach new discipline content, but at the same time also develop key learning/processing skills sought after by employers. Again practical examples will be provided to demonstrate how this pedagogy can be applied to your teaching.