Program stypendialny (stypendia naukowe) dla studentów kierunków priorytetowych POB SciMat

POB SciMat oferuje w tym roku akademickim (2021/2022) stypendia dla studentów pierwszego i drugiego roku studiów pierwszego i drugiego stopnia na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Wydziale Chemii oraz Wydziale Matematyki i Informatyki.

Najlepsi studenci studiów pierwszego stopnia na kierunkach priorytetowych określonych w regulaminie stypendialnym mogą ubiegać się o stypendium w wysokości łącznej 9000 zł, natomiast dla studentów pierwszego roku studiów drugiego stopnia przewidziano stypendia w wysokości łącznej 13 500 zł. Nabór do programu stypendialnego przewidziany jest w marcu 2022 i zostanie ogłoszony w odrębnym komunikacie w późniejszym terminie. Regulamin programu stypendialnego zostanie opublikowany na początku roku akademickiego 2021/2022. Najważniejsze zasady programu stypendialnego:

• Stypendium będzie wypłacane przez trzy miesiące – od kwietnia do czerwca 2022, w równych ratach.
  • Stypendium przyznawane jest wyłącznie studentom kierunków priorytetowych POB SciMat. Pierwszy stopień: Zaawansowane Materiały i Nanotechnologia, Fizyka, Fizyka dla Firm, Biofizyka, Astronomia, Informatyka stosowana, Chemia, Chemia Medyczna, Chemia Zrównoważonego Rozwoju, Matematyka, Matematyka Komputerowa, Informatyka, Informatyka Analityczna. Drugi stopień kształcenia: Zaawansowane Materiały i Nanotechnologia, Fizyka, Biofizyka, Astronomia, Informatyka stosowana, Informatyka Gier Komputerowych, Chemia, Chemia Medyczna, Advanced Spectroscopy in Chemistry, Ochrona Środowiska, Matematyka, Matematyka Komputerowa, Informatyka, Informatyka Analityczna.
  • Podstawowym kryterium, służącym do utworzenia listy rankingowej na pierwszym roku studiów (pierwszy i drugi stopień studiów) będzie średnia ważona z ocen uzyskanych w semestrze zimowym z przedmiotów mających rozliczenie semestralne, natomiast dla drugiego roku (pierwszy i drugi stopień studiów) – średnia ważona ocen za poprzedni rok studiów.

autor: Michał Woźniakiewicz